Új Reklámtörténet könyv! Dave Trott: „Kreatív vakság” című kötete végre magyarul!🎉
Updated: Jan 2, 2022
Új Reklámtörténet könyv a láthatáron. Mit láthatáron! Szemmel látható közelségben! Szemnyújtásnyira, mintegy. Hát nem csodálatos? A Reklámtörténet Könyvek Kreatív vakság - Inspiráló történetek a kreatív látásmód fejlesztéséhez címmel hamarosan megjelenő újabb kötetünk (nota bene: immáron az 5.!) szerzője a 70-es, 80-as, 90-es évek brit reklámvilágának egyik fenegyereke: Dave Trott!
Bejgli és reklámos szakkönyv. Hát nem nagyszerű párosítás?
Hogy kicsoda Dave Trott?
Oké, kezdjük az elején.
A Szigetország egyik „leginspirálóbb elméjének” (History of Advertising Trust, 2018) titulált Dave a 60-as években kezdte reklámos pályafutását. A New York-i Pratt Intézetben tanult, majd Carl Ally ügynökségéhez került a Madison Avenue-n; itt sajátította el az ún. „vágjuk orrba a fogyasztót” típusú, a váratlanságra és meghökkentésre építő megközelítést, ami későbbi reklámos munkáit is jellemezte. A 70-es években visszatért a jó öreg Angliába, a Boase Massimi Pollitt ügynökségnél helyezkedett el szövegíróként, ahol a zseniális John Websterrel alkotott párost. Ikonikus, ám mára tökéletesen elfeledett kampányokon dolgozott a Toshiba, a Holsten Pils, az Ariston és a Pepsi számára (ezekről természetesen készítünk egy csinos összefoglalót, türelem!) – idővel pedig megalapította saját ügynökségét, mi több, ügynökségeit, egyiket a másik után (Gold Greenlees Trott, Bainsfair Sharkey Trott, Walsh Trott Chick Smith, The Gate).
Photo by Lauris Aizupietis
A Kreatív vakság a bámulatos éleslátással megálldott Trott szókimondó és szórakoztató könyve. Inspiráló történetek, mondja a magyar alcím, és nem véletlenül. 75 életből vett sztorin keresztül világít rá arra, hogy miként lehet, hogy miként érdemes kreatívan gondokolkodni. Hogy a kreativitás igazi teremtő erő; hogy mennyire nélkülözhetetlen iskolában, munkában, hétköznapokban – az élet megannyi területén.
Az a helyzet, hogy amikor fordítottuk, mi magunk is úgy éreztük, szárnyalunk kreativice. Voltak persze hullámvölgyek – többször szerettük volna
elégetni, és a szétszórt hamvait jó mélyen elásni (sic!, ezzel a képzavarral!) – dehát minden könyvnél vannak ilyen mélységes mély és lehangoló pillanatok, melyekből az ember valami csoda folytán, esetleg kisebb mennyiségű alkohol elfogyasztását követően, de kilábal.
Március első hetében kezdtük a munkát; néhány nappal később kitört a pandémia-WFH-new-normal tébolya, és ahogy haladtunk a szövegben egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy Dave-féle gondolkodás mennyire érvényes, és most, hogy a covid-helyzetben csak még jobban felértékelődött a kreativitás, szerénység nélkül mondhatjuk, hogy
a Kreatív vakság tökéletes receptkönyv a mindennapok „újnormalitásához”.
Vagyis: aktuálisak vagyunk, mint Müller Cecília, azzal a különbséggel, hogy a Kreatív vakság nemcsak tanulságos, de még mulatságos is!
Szóval, mondhatnánk sorsszerűnek, remek időzítésnek – ám a lényeg, hogy végeztünk, elkészültünk vele, a köny karácsony előtt megjelenik! És a Líra könyvesboltokban már könnyedén megvásárolható – online pedig még könnyebben rendelhető! Úgy mindenkit csak bátorítani tudunk, hogy gyarapítsa könyvtárát Dave Trott könyvének magyar kiadásával.
És hogy kellőképp stílszerűek és sales-orientáltak legyünk:
Kreatív vakság gyötri? Ne szenvedjen tovább! Fejlessze kreatív látásmódját!
Rendelje elő még ma a Reklámtörténet Könyvek legújabb kötetét! Mintegy 15% kedvezménnyel, 3600 Ft- ért!
(+ szállítási költség)
Comments