Spartacus és az influenszerek
Korunk influenszerkéi nem nagyon ismerhették/ismerhetik a múlt héten elhunyt Issur Danielovitch Demsyt, alias Kirk Douglast – pedig az a helyzet, hogy mindannyian az ő – és hozzá hasonló egykori hollywoodi sztárok – köpönyegéből bújtak ki.
Felállnak az influenszerek
Itt szorulunk némi pontosításra: Kirk bácsi annak idején nem azért lett népszerű, nem azért „követték” a rajongói, mert lefotózta a csupasz lábfejét, a kávéját, az ebédjét; mert megmutatta a világnak, hogyan indul vásárolni a barátaival; vagy miként tud ülni és okosan bámulni a semmibe.
Nem.
Az a helyzet, Kirk bácsiról kiderült, hogy tehetséges színész. Színházban, majd filmekben kezdett játszani. Producerként tető alá hozta a Spartacust, amit Kubrick megrendezett, Douglas pedig eljátszotta a főszerepét. (A filmet mellesleg 1961-ben 4 Oscarral jutalmazták).
Fogalmazzunk úgy: Kirk bácsi letett valamit az asztalra. Ez annak idején elég volt hozzá, hogy az emberek felfigyeljenek, kíváncsiak legyenek rá. És idővel a márkák is szépen becsatlakoztak színészi holdudvarába.
A színész – reklámarccá lett. Ám érdekes látni, hogy e reklámos szereplés mennyire kirakatszerű, márkaidegen. Egy oldalon szerepel a termékkel, használja, viseli, ennyiben köze van hozzá; esetleg valami laza logikai kapcsolat is felfedezhető termék és filmszereplő között. De a jól ismert, mosolygós színészarc valójában csak dekorációs elem.
Ez a primer kommunikációs megoldás a ma tapasztalható influenszer-marketing prototípusa.
Lehet persze influenszer és marketinges oldalon egyaránt tiltakozni, hogy nem! Az együttműködés organikus, hiteles, őszinte! Hogyne.
Valójában a márka és az influenszer között épp annyira tökéletes a harmónia, mint a következő Kirk Douglas sajtóhirdetések esetében.
1.
A Chronoterm termosztát a Honeywell által gyártott termosztátok legjobbika. Az igazi "bajnok". Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy Kirk Douglas otthonának kényelméről is egész évben a Chronoterm gondoskodik. Hogy miért pont Kirk Douglas otthonáról beszélünk? Mert ő a Bajnok című film főszereplője. Meggyőző.
2.
Ki tudja, miért olyan remek a BULOVA zsebóra? Nem titok: a Lázadás a prérin című film seriffje – akit mellesleg Kirk Douglas alakít – ilyen órát használ. Mi mást is használna, hiszen "rideg precizitással", kimérten cselekszik. Ezért tessék BULOVA órán nézni az időt.
3.
A Szörnyeteg és a Szépség című film alapötletét egy színházi producer emlékiratai, visszaemlékezései adták. A főszerepben? Kirk Douglas. Mitől olyan jó a memóriája? A Whitman desszertcsokitól. Van még kérdés? Nincs.
4.
A JERIS hajtonic bámulatos készítmény. Nem teszi zsírossá a hajat; megszünteti a korpát; stimulálja a hajbőrt – mindezeknek köszönhetően sokkal egészségesebb, „jóképűbb” a hajunk. Ráadásul 10-ből 9 fodrász ezt ajánlja.
5.
És milyen, amikor a színész azért áll a csónak mellett a csíkos szabadidős ingjében, mert szerepelt a Vikingek című filmben? A kapcsolat közte és a márka között pedig csupán a tengervízben (viking, tenger, fotózás a parton) manifesztálódik? Hát ilyen:
Hát, kérem, ezért érdemes influenszernek lenni. Nem kell foglalkozni semmi mással, csak eljátszani, hogy közünk van egy márkához, szélesen mosolyogni, és zsebre vágni e kifinomult alakításért az előre kialkudott pénzt.
Végeredményben a nagyok is ezt csinálták, Spartacus óta.
コメント