BYRON SHARP
HOGYAN NŐNEK A MÁRKÁK
amiről a marketingszakemberek nem tudnak
A marketingesek zöme stratégiai és taktikai döntéseiket – melyek nyomán komoly pénzeket költenek el – többek között az alábbi megállapításokra alapozzák:
-
A márkák tartalmi megkülönböztetése nélkülözhetetlen; a fogyasztók egy meghatározott okból vásárolják őket.
-
A márkahűség mérőszámai az érzelmileg elkötelezett vásárlók arányát, azaz a márka erejét mutatják.
-
Olcsóbb a régi vásárlókat megtartani, mint újakat megnyerni.
-
Árpromóciókkal tartósan bővíthető egy márka vásárlói köre.
-
A tömegmarketing már nem versenyképes.
Megjelenése után kultikussá, majd rövid időn belül klasszikussá váló könyvében Byron Sharp számos, fentiekhez hasonló marketinghiedelmet ad át a múltnak.
Az ausztráliai Ehrenberg-Bass Intézet igazgató-professzora az evidence-based marketing bevezetésével a piaci növekedés valósnak vélt mozgatórugóit vonja kétségbe: többek között a márkák tartalmi megkülönböztetésének fontosságát, a szegmentáció és a targetálás szerepét, a fogyasztók érzelmi alapú elköteleződését, illetve a reklám, az árpromóciók és a hűségprogramok működési mechanizmusát.
Az eredményes marketing irányelveinek meghatározásához a vásárlói magatartás statisztikai tényeit veszi alapul – elméleti megállapításai ezáltal gyakorlati tudnivalók is a piaci növekedés iránt elkötelezett marketingigazgatók és márkamenedzserek számára.
A Hogyan nőnek a márkák mérföldkő a marketing szakirodalmában: kezdő és haladó szakembereknek nélkülözhetetlen kézikönyv, műkedvelő laikusoknak érdekes és tanulságos olvasmány.