top of page

BYRON SHARP
HOGYAN NŐNEK A MÁRKÁK
amiről a marketingszakemberek nem tudnak

A marketingesek zöme stratégiai és taktikai döntéseiket – melyek nyomán komoly pénzeket költenek el – többek között az alábbi megállapításokra alapozzák:

 

  • A márkák tartalmi megkülönböztetése nélkülözhetetlen; a fogyasztók egy meghatározott okból vásárolják őket.

  • A márkahűség mérőszámai az érzelmileg elkötelezett vásárlók arányát, azaz a márka erejét mutatják.

  • Olcsóbb a régi vásárlókat megtartani, mint újakat megnyerni.

  • Árpromóciókkal tartósan bővíthető egy márka vásárlói köre.

  • A tömegmarketing már nem versenyképes.

 

Megjelenése után kultikussá, majd rövid időn belül klasszikussá váló könyvében Byron Sharp számos, fentiekhez hasonló marketinghiedelmet ad át a múltnak.

Az ausztráliai Ehrenberg-Bass Intézet igazgató-professzora az evidence-based marketing bevezetésével a piaci növekedés valósnak vélt mozgatórugóit vonja kétségbe: többek között a márkák tartalmi megkülönböztetésének fontosságát, a szegmentáció és a targetálás szerepét, a fogyasztók érzelmi alapú elköteleződését, illetve a reklám, az árpromóciók és a hűségprogramok működési mechanizmusát.

 

Az eredményes marketing irányelveinek meghatározásához a vásárlói magatartás statisztikai tényeit veszi alapul – elméleti megállapításai ezáltal gyakorlati tudnivalók is a piaci növekedés iránt elkötelezett marketingigazgatók és márkamenedzserek számára.

 

A Hogyan nőnek a márkák mérföldkő a marketing szakirodalmában: kezdő és haladó szakembereknek nélkülözhetetlen kézikönyv, műkedvelő laikusoknak érdekes és tanulságos olvasmány.

Screen Shot 2021-10-17 at 18.32.01.png

KÖNYVADATOK:
 
Byron Sharp
HOGYAN NŐNEK A MÁRKÁK – amiről 
a marketingszakemberek nem tudnak

(How Brands Grow – what marketers 
don't know
, Oxford University Press, 2010) 

Fordította: Debreceni János

ISBN: 978-615-81079-2-1
153x229 mm
keményfedeles, fényes fólia
248 oldal
 
Első kiadás: Reklámtörténet Könyvek, 2021
Bolti ár: 6 900 Ft
Online ár: 5 520 Ft

bottom of page